1. 2. 2016

#sladkýživotbezcukru


Ak ma sledujete na instagrame, určite ste si všimli, že som začala program Sladký život bez cukru. Ide o 8 týždňový program, kde Vás rovnomenná knižka odnaučí od cukru. V knihe nájdete aj recepty, v ktorých sa samozrejme nenachádza cukor.
Začala som s programom presne pred 4 týždňami a dostala som sa po fázu, kedy som začala mať pochybnosti o tom, či je to naozaj správne. Či som skončila alebo pokračujem sa dozviete na konci článku.

1.týždeň 
Cieľom je zredukovať cukor. Namiesto sladkých raňajok si dať vajíčka so zeleninou, prestať si sladiť kávu a čaj a namiesto dezertu si dať napríklad syr.
Tento týždeň pre mňa nebol až tak ťažký, všetky jedlá okrem raňajok som si nedala sladké a z ovsenej kaše som odstránila med.

2.týždeň
Bielkoviny a tuky nahrádzajú cukor, čiže jem viac vajíčok, orechov a všetko "sladím" strúhaným nesladeným kokosom.

3.týždeň
Prestať! Všetok cukor musí ísť preč.
V tomto týždni pociťujem, že sa moje telo začína čistiť - zhoršuje sa mi pleť a zlepšuje sa trávenie.

4.týždeň
Táto fáza aj v knihe hovorí, že sa začínajú objavovať pochybnosti.
Presne to sa stalo aj mne a začala mi až hrozivo chýbať čokoláda, zmrzlina a iné sladké jedlá, ktoré milujem.
Predtým než som začala s týmto programom, vedela som, že ak ho dokončím a vydržím 8 týždňov bez cukru, aj tak sa vrátim k sladkému. Prečo? Pretože život bez koláčov a dokonca život bez ovocia (áno, vyraďujete aj ovocie a po 8 týždňoch sa stále neodporúča jesť napríklad banán) by pre mňa nebolo to pravé.
Neznášam zeleninu, ak jem vajíčka dlhšie ako 3 dni po sebe, začínam neznášať aj tie a jediné, čo mi za tento mesiac nevadilo, bola mozzarela.


Takže áno, s programom som skončila. Dala som si tanier ovsenej kaše plnej ovocia a medu a hneď mi bolo lepšie. 
Avšak za tieto 4 týždne, ktoré som vydržala, som sa naučila jesť cukru menej. Čo je pre mňa dostačujúci výsledok. 

Ak ste závislí na cukre (ako som bola aj ja), určite Vám túto knihu odporúčam
Ja sa však teraz riadim tým, že predsa žijeme len raz a tak si nebudem zakazovať jedlá, ktoré najviac na svete milujem (#ŠkoricovéOsieHniezdaZIkey).

Máte niekto tiež skúsenosti s týmto programom alebo s ním chcete začať?
Budem rada, ak mi dáte vedieť do komentárov!

P.S. Ak ste ešte nevideli moje nové video a chcete ma trošku bližšie spoznať, môžete si ho pozrieť TU.

8 komentárov:

  1. Obdivujem ťa, že si vydržala 4 týždne. Ja by som nevydržala ani 2 dni, keďže hneď ako môjmu telu chýba cukor tak som nervózna, unavená a bolí ma hlava. :D Myslím, že všetky živiny sú pre naše telo dôležité a ak niektorá chýba odráža sa to aj na nás, či už zhoršenou pleťou alebo celkovým zdravotným stavom. Tieto programy sú dobré na odľahčenie organizmu, ale určite nie je zdravé sa nimi riadiť celý život. V každom prípade ešte raz máš môj obdiv, že si to celý mesiac vydržala. :)
    Eli z http://elivido.blogspot.sk/ :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Program vypadá zajímavě, ale já bych bez ovoce nevydržela a už vůbec ne bez banánů, které jím snad denně :D
    HAUTE BASICS urban decay giveaway

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja som sa na zaciatku Januara dala na Whole30 (podobny zaklad) kvoli zdravotnym problemom a na 5.den rano som sa zobudila s takou triaskou, ze som ledva vstala z postele. V praci mi potom prislo este aj zle od zaludka a cely den sa mi pri predstave na pripravene maso, vajicka a surovu zeleninu urobilo este parkrat nevolno. Tyzden na to som zeleninu nemohla ani len vidiet...a to som ju dovtedy fakt milovala. Jedine, co ma drzalo pri zivote bola ovsena kasa :D Chcem to este raz skusit, ale bojim sa podobnych "vysledkov", kedze som v diskusnych forach citala rovnake pripady, kedy ludia nemohli program dokoncit ani na 4. pokus, pretoze sa im to vzdy stalo. Ty si podobny problem nemala?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak ja som takéto stavy nikdy nemala, ale ak ti to nevyhovuje skús si nájsť niečo iné, pričom tvoje telo bude reagovať pozitívne ;)

      Odstrániť
  4. Program vyzerá super! Inak máš skvelý blog, pridávam sa medzi pravidelných čitateľov :)

    Hello, my name is Ev

    OdpovedaťOdstrániť
  5. V živote by som sa na to ani len nedala, cukor mám každý deň, lebo ho vyslovene potrebujem, ale obdiv :D dobre si urobila, že si skončila :)

    Bari Bircak

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Téda, klobouk dolů, že jsi vydržela 4 týdny. Taky si to dlouhodobě nedokážu představit. Miluju pečení, ovoce a je fakt, že ovesná kaše bez ovoce a medu, vypadá smutně. :) Na druhou stranu není zase špatné ty cukry trochu omezit. Myslím, že je nejlepší držet se - všeho s mírou! :)
    Lucka wwww.sleepy-cat.com

    OdpovedaťOdstrániť