11. 1. 2016

Ako som prekonala nízke sebavedomie

Ak čítate môj blog, potom viete, že som mala problémy s nízkym sebavedomím, nemala som sa rada a mala som hlavu plnú negatívnych myšlienok. To ovplyvňovalo natoľko môj život, že som sa už pomaly nevedela ani usmievať a moje myšlienky často smerovali až k najhoršiemu.
Ani neviem ako alebo prečo, v jeden deň som si povedala, že to musím zmeniť. Rúcali sa mi totižto vzťahy s mojimi blízkymi, nevedela som nič iné len sa sťažovať a prenášala som svoju zlú náladu všade, aj sem na blog.
Avšak chvalabohu moje sebavedomie teraz už nie je tak nízke ako bolo predtým a to vďaka pár zmenám, ktoré som spravila a vďaka veciam, ktoré som napravila.

1. MYSEĽ
Najdôležitejšia a najťažšia zmena bola zmena myslenia. Pri pohľade do zrkadla som si už viac nepovedala, aká som škaredá, čo mi na mne vadí ani som si nenadávala a nepodceňovala som sa. Namiesto toho som si začala v zrkadle užívať samu seba, začala som sa pred zrkadlom baviť a moje myšlienky sa stávali stále pozitívnejšími. Naučila som sa mať rada na sebe aj svoje nedokonalosti a chyby, ktoré sa dali, som opravila. Teraz sa cítim krajšia, sebavedomejšia a šťastnejšia!


2. POLE DANCE
Pre niektorých len tanec pri tyči, pre mňa veľká výzva neustále sa v niečom zlepšovať. Tento tanec mi pomohol pri prekonávaní nízkeho sebavedomia asi najviac, pretože som sa konečne začala vnímať ako žena, ktorá by mohla byť aj sexy :D
Pri chôdzi okolo tyče, otočkách a pózach na tyči sa totižto musíme na seba pozerať do zrkadla a musíme sa cítiť príťažlivé (alebo musíme byť aspoň dobré herečky). Vďaka pole dance sa mi ale nielen zdvihlo sebavedomie, ale som aj nabrala na sile a moja postava sa začala zlepšovať viac ako keď som chodila do fitka.


3. MAKE-UP
Určite ste si všimli, že sa veľmi nemaľujem, keď tak dám si len rúž. Avšak keby ste prišli do mojej izby našli by ste zásobu make-upov, líčok, bronzerov, rúžov, kontúriek a iných beauty produktov. Dlhé roky ležali nevyužívané len tak, pretože sa mi ráno do školy nechcelo namaľovať a večer je už predsa tma. No teraz sa to zmenilo, maľujem sa skoro denne (aj keď len veľmi prirodzene) a začalo ma to naozaj baviť. Dokonca až tak, že som sa sama maľovala na stužkovú! No tým, že som sa začala viac maľovať, moja pleť si vyžadovala väčšiu starostlivosť, ktorú som jej dala a tak teraz môžem vyhlásiť, že sa cítim dobre ako aj namaľovaná, tak aj odlíčená.


4. FOTKY
Áno, už to tak bude - stala som sa poriadnou "instagramáčkou". Ale práve vďaka instagramu môžem čerpať inšpiráciu, naučila som sa lepšie upravovať fotky a aj som sa začala viac fotiť (čo by to bol instagram bez #selfie). A práve selfie mi pomohli k tomu, aby som si sebavedomie trolilinku zdvihla. Odfotiť dobrú selfie je pre mňa ešte stále veda, musím spraviť asi 50 záberov, kým sa mi nejaká fotka páči. Ale tomu tak býva aj keď fotím outfity alebo keď fotím iných ľudí - prvé fotky sú vždy katastrofálne, nevieme ako sa máme tváriť, nevieme, z ktorého uhla vyzeráme lepšie, ako máme pózovať. Potom sa však jedna fotka vydarí, sme šťastní, dáme ju na insta a bum - páči sa aj ostatným, dostávame pozitívne reakcie. A to nám trošku toho sebavedomia pridáva.


5. NEPOROVNÁVAJTE SA!
Asi najväčším nepriateľom nášho sebavedomia je v tejto dobe internet. Všade samé fotky dievčat, ktoré majú to a to lepšie ako my, ktoré majú lepšie fotky, majú viac followers, majú viac peňazí, majú lepšieho frajera... S týmito dievčatami sa porovnávame a chceme to, čo majú ony a sme smutné, lebo naša myseľ nám hneď povie stovky dôvodov, prečo my také nikdy nebudeme a nikdy nebudeme mať to čo ony.
To je však chyba! Nemali by sme sa porovnávať s inými dievčatami, pretože každá sme iná, každá sme jedinečná a originálna. A nikdy nemôžme vedieť, čo všetko sa skrýva za tými úžasnými fotkami, ktoré na nás každý deň vyskakujú z mobilu. Každé jedno dievča na svete má nejaké problémy, či už väčšie alebo menšie..

Dúfam, že tento príspevok pomôže aj niektorej z Vás.
Budem rada, ak mi napíšete do komentára, čo zvyšuje sebavedomie Vám!

Nezabúdajte dievčatá, všetky sme krásne, len každá inak!

5 komentárov:

  1. Páni! Veľmi dobre, že si sa odhodlala tento článok postnúť. Sama dobre viem, aké ťažké je nemať sebavedomie ale mne sa to prekonávať až tak nedarí. Každopádne, pekne napísane a tie fotky sú tiež super :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Si krasna nemala si dovod mat nizke sebavedomie:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Perfektný článok a súhlasím so všetkými bodmi - najmä pozitívne myslenie a neporovnávanie sa. Mne sa teda nie vždy darí a niekedy mám naozaj zlé zlé dni, kedy som aj negatívna aj sama sebej nadávam, lebo toto som mohla spraviť lepšie, tamto som zasa nemusela robiť vôbec, hento som nemala hovoriť... osobne si ale myslím, že všetko je to o kontrolovaní vlastných myšlienok - vytlač tie zlé a negatívne a nahraď ich tými dobrými.... alebo sa o to treba aspoň snažiť.=)

    OdpovedaťOdstrániť